måndag 8 februari 2010

Att våga tro - nominera dig själv!

När jag kandiderade till förbundsordförande så tyckte jag att det var skrämmande att våga tro på att jag klarade av det. Var det ens någon annan som tyckte att jag var ett bra förslag?

Det jag har lärt mig är att jag ofta inte kan sitta och vänta på att någon annan ska tillfråga mig. Jag måste börja formulera vad jag vill och varför folk ska välja att tro på mig.

Samtidigt kan stödet från någon annan vara det avgörande som får dig att våga. Så jag har två uppmaningar till dig:
1. Våga tro på dig själv även om ingen annan gör det
2. Våga tro på andra och berätta för dem att du gör det - du kan vara den som avgör att de tar nästa steg i sitt liv

Tack alla som trodde på mig, det faktum att ni sade det till mig gjorde att jag vågade satsa.

Nu letar valberedningen efter nya förmågor till en massa coola uppdrag i Ungdomsförbundet.

Nominera dig själv eller någon annan bra person här och gör det nu!

Röda Korsets Ungdomsförbund behöver dig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar