torsdag 10 december 2009

Avtackningsfest för Hanna Hallin


Tisdag kväll började jag med att delta på seminariet om ungt engagemang och medlemskap som Scouterna och Ungdomsförbundet arrangerade som en del av ett gemensamt projekt om medlemsformer vi driver. Som invigningstalare sade Hanna Hallin, ordförande för LSU - Sveriges Ungdomsorganisationer, många kloka ord inför en stor publik.

Efter en inspirerande timme med föreläsning om "sanningar" om ungas engagemang från Daniel Svensson Kåreda, så smög jag ut från salen för att delta på avtackningsfest för Hanna Hallin som efter tre år avgår som LSU:s ordförande. Det var Röda Korsets Ungdomsförbund som nominerade Hanna både till LSU:s styrelse och till ordförandeposten. Hanna har överträffat våra förväntningar och under sin tid som ordförande flyttat fram ungas positioner i Sverige tillsammans med LSU:s styrelse och kansli.

På kvällen höll jag ett litet tacktal till Hanna där jag lyfte vikten av att man har människor omkring sig som kan inspirera dig till stordåd och få dig att tro att även du kan klara av vad dina drömmar vill. Hanna har sedan jag mötte henne för första gången i RKUF Uppsala varit en sådan person.

Vem blir Röda Korsets Ungdomsförbund nästa representant till LSU:s styrelse? Kanske är det du.

1 kommentar:

  1. Tack Martina och RKUF för de fina orden, för de här åren och för alla häftiga grejer som ni kommer göra framöver i förbundet! You rock!

    Hanna

    SvaraRadera