söndag 6 december 2009

Svante - den naturvetenskapande allvetaren!


Äntligen har vi kommit till Svante i förbundsstyrelsen. Svante är den i styrelsen som står för eftertanke och reflektion. När Svante talar vet vi att det är värt att lyssna. Vi vet också att vi lär oss sjukt mycket för Svante kan allt om allt egentligen. Här är Svante, ärade damer och herrar!


Namn: Nils Svante Andor Martinsson

Ålder: 24

Bor: Göteborg

Började i Ungdomsförbundet? Typ 99-00 i Kalmarföreningen

Ansvarsområden i styrelsen: Främst Jouren och Repskapet

Vad är det bästa med Ungdomsförbundet? Att vi gör skillnad.

Vilken är den viktigaste frågan för Ungdomsförbundet inom de närmaste fem åren? Svår fråga, skulle nog säga hur vi ska öka den geografiska spridning, då både i ett nationellt och lokalt perspektiv. I detta ligger en rad frågor, så som, bedriver vi verksamheter där behovet är som störst? Hur ska vi vara organiserade? Och mer där till, men det ska vi inte gå in på här...

Vilken är din favoritmaträtt? Gillar det mesta som är av bra kvalité, men ska jag välja nåt så kan vi väl ta lufsa.

Vad ogillar du mest i världen? Finns så mycket att ogilla, så det är svårt att välja.

Har du börjat handla julklappar ännu? När, varför skulle jag ha gjort det?

Vad läser du på kvällarna? För tillfället, mest saker som har med mitt exjobb att göra, men annars blir det en blandning av fackböcker, mest om fältbestämning, och skönlitteratur, mest fantasy, så som Pratchett och så klart Tolkien, men även en del annat typ, Michail Sjolochov och David Morrell för att nämna några.

Vilken är din favoritårstid? Hösten

Vad spelas i dina hörlurar? Det mesta, men mest baktakt, Peter Tosh är bra, sen finns det en del spännande rysk skapunk som är värd att lyssna på.

Vad gör du när du inte lägger din tid på Ungdomsförbundet? För tillfället skriver jag mitt examensarbete, om systematiken inom svampmyggesläktet Boletina., Men annars så blir det en del sträcknötning, strandraggning och busksparkande....

Om du skulle återuppstå som en sak, vilken sak skulle du helst återuppstå som? Vet inte, ska jag vara ärlig så vet jag inte om jag efter min död skulle vilja återuppstå som nåt som saknar liv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar