torsdag 28 januari 2010

På väg till Götet

Så ännu en eftermiddag spenderad på en SJ-stol på väg någonstans i Sverige. X2000 är lite av ett andra hem. Jag vet vilken ordning vagnarna kör, snart nog också vilka säten som är riktade framåt.

Men jag gillar det. Ingenstans får jag så mycket gjort som fokuserad bredvid någon stackare som får stå ut med mitt knackande på datorn. Ibland kikar jag ut och det är alltid något nytt med Sverige jag ser.

Ikväll ska jag träffa Svante och Lisa-Linnéa i förbundsstyrelsen för utvecklingssamtal. Det är första halvlek i styrelsearbetet och dags att blicka tillbaka på hur vårt första halvår som styrelse har varit. I morgon dyker resten av styrelsen upp i Göteborg för vårt första möte 2010.

Stora frågor det här mötet är de förslag, så kallade propositioner, som styrelsen ska skicka till er i lokalföreningarna till Riksårsmötet. Vi ska diskutera en eventuell flytt av Riksårsmötet, en ny policyhög och också visionera kring vad vi vill att hållbar utveckling ska vara i framtiden.

Tack alla aktiva för att ni har bidragit med era tankar och idéer kring våra förslag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar