tisdag 22 september 2009

Roligt besök från blivande sjuksyrror

Röda Korsets Högskola får de blivande sjuksköterskorna lära sig en massa bra, bland annat ta hand om folk, om mediciner och allting annat man måste kunna. En toppengrej som förstaterminsstudenterna får i uppdrag är att besöka olika delar av Röda Korset i Sverige för att lära sig mer om den stora fantastiska rörelse och organisation vi är.

Idag fick jag besök av sex studenter från högskolan som i oktober ska presentera Röda Korsets Ungdomsförbund för sina kompisar i plugget i form av ett collage. I en timme blev jag grillad om allt från neutralitetsprincipen, våra tjej- och killgrupper till hur det är att vara ordförande.

Förutom att det är superroligt att få prata i en hel timme om det jag tänker på nästan dygnet runt och brinner för, så var det grymt inspirerande att få möta dessa unga världsförbättrare från en del av Röda Korset som jag inte innan kunde så mycket om.

Tack för det bästa mötet idag!

1 kommentar:

  1. Det var en nyhet sedan jag gick där! Då var de bara SRK som kom och pratade under utbildningens introveckan. De nämnde ungdomsförbundet och dess verksamheter. Jag blev nyfiken och sen var jag fast!

    SvaraRadera