tisdag 29 september 2009

Ungdomsförbundet ökar i medlemmar!

Jag öppnar min mail nu på morgonen och har fått ett glädjande besked från Elin som arbetar med medlemsfrågor på Ungdomsförbundet. Härliga nyheter för en förbundsordförande - Ungdomsförbundet är idag 400 medlemmar fler än vi var förra året vid samma tidpunkt!

Vid årsskiftet infördes något som heter rörelsemedlemskap i Svenska Röda Korset och Röda Korsets Ungdomsförbund. Det innebär att alla under 31 år blir medlemmar i båda organisationerna oavsett till vilken organisation man betalar sin medlemsavgift till.

Totalt är vi 8063 unga medlemmar Röda Korsrörelsen i Sverige! Fler unga människor väljer alltså att ställa sig bakom Röda Korsets Ungdomsförbunds värderingar och vill arbeta för humanitet och en bättre värld!

Och vem är det som har värvat dessa nya medlemmar? Det är våra fantastiska medlemmar och lokalföreningar!

Du kan också vara med och värva - du kan vinna en resa till Malawi tillsammans med mig och din förening kan få en föreningsbonus om ni värvar flest nya medlemmar! Kolla in tävlingen på www.varvaenkompis.se!

4 kommentarer:

  1. Fasen va bra! Tänker kavla upp mina värvar-ärmar igen jag. Fick frågan idag om hur många medlemmar vi är och från ingenstans kom siffran 11 000 så för att det ska bli sant så får jag nog rekrytera duktigt. Hjälp till vet ja!

    SvaraRadera
  2. Härligt jobbat! Kul att det går framåt med värvningskampanjen!

    SvaraRadera
  3. Ingen fara Lollo, vi har sammanlagt 11 000 pågående medlemskap!

    SvaraRadera
  4. Kul! Roligt att höra Martina! Smart drag med rörelsemedlemskapet... något som har diskuterats under rätt lång tid, bra att det blir lite action också! Kör hårt!

    SvaraRadera