tisdag 6 oktober 2009

Hatten av för Hanna - fast inte riktigt än

Ungdomsorganisationsvärlden är stor och spännande!

Jag började mina dagar i Ungdomsförbundet 2003 i Uppsala. I styrelsen för lokalföreningen lärde jag känna Hanna Hallin som sedan tre år tillbaka, på nominering av Ungdomsförbundet, varit ordförande för Landsrådet för Sveriges Ungdomsorganisationer - mer känt som LSU kort och gott. Hanna hade redan då häftiga frisyrer och supersnygga kläder. Hon var redan då påläst och cool.

LSU är paraplyorganisationen för Sveriges ungdomsorganisationer och arbetar med ledarskap och organisationsutveckling och intressepolitik och påverkan. LSU har också en mängd grymma utbildningar och forum att gå på. Den 28 oktober ska jag stå i panelen på ett seminarium om åldersdiskriminering på LSU Forum, som i år hålls på temat "Ungas deltagande".

I år är sista året för Hanna som ordförande för LSU och en ny ordförande ska väljas på LSU:s årsmöte 21-22 november. Ungdomsförbundet ska självklart dit och rösta på den kandidat vi tror kommer att göra det bästa jobbet. Det har varit spännande att följa Hannas tid i LSU och hennes blogg är en av mina "måsten" varje dag. Kolla in den här du med och följ vad som händer inom ungdomspolitik och inom ungdomsorganisationsvärlden!

Hannas resa från lokalstyrelsen i Uppsala till ordförande för LSU, där hon har delat med sig av sina äventyr och sina tankar, påminner mig om att vara aktiv i en ungdomsorganisation kan ta dig precis vart som helst.

Den enda biljett du behöver är ditt engagemang! Så, vad väntar du på?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar