onsdag 14 oktober 2009

Samarbete med kretsar, prat om framtid och skoj med RKUF Nordväst


Ibland klantar jag mig - det gjorde jag igår kväll när jag träffade det härliga gänget i RKUF Nordväst i Stockholm.

Min kamera låg och skrattade åt mig hemma i lägenheten, kvarglömd som den var efter en stressig morgon. Som den händiga och driftiga tjej jag anser mig vara så tänkte jag: "Ska föreningen bli utan bild? Absolut inte!" Så det ni ser här är en kreativ tolkning av fem brudar i styrelsen, mig själv och Shanna, vår konsulent i Region Öst. Den liknar lite grann det häftiga tygkonstverk som finns i föreningens lokal i Sollentuna centrum. Eller....nja.

I RKUF Nordväst kokar det och sjuder - föreningen har en massa verksamheter på gång, bland annat en dansgrupp, en grupp som ska hålla workshops på skolor med Ungdomsförbundets flyktingsrollspel och satsar på samarbete med Svenska Röda Korset lokalt. Så coolt!

RKUF Nordväst bevisar verkligen att unga är kunniga, starka och kan åstadkomma enorma grejer om man har kul och gör det tillsammans. Föreningen har också satsat på att bedriva riktigt bra verksamheter för barn och unga på flykt, vilket verkligen fyller ett stort behov i Sverige idag.

Tack - ni är min inspiration!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar