måndag 9 november 2009

Äntligen i Malawi!

Efter att ha varit på resande fot i nästan ett dygn blev Lisa och jag hämtade på Llilongwe flygplats av Jailos, anställd på det malawiska Röda Korset. Det är varmt, soligt och oerhört vackert i Malawi. Det ser ut precis som jag hade föreställt mig men ändå inte.


Träden är fyllda av färgstarka blommor och vidderna av mark imponerande att blicka ut över. Himmel, jag är i Malawi!


Än så länge har vi inte varit runt och sett oss omkring, men det ska vi göra imorgon då vi börjar dagen på huvudkontoret för Röda Korset här.


Med oss som vår boj i bukten har vi Jenny från Svenska Röda Korset som har varit Ungdomsförbundets samarbetspartner i tjejgruppsprojektet som startats här.


Lisa och jag beslutade oss för att spendera eftermiddagen vid hotellets pool. Tyvärr hade man idag precis påbörjat två veckors reparationer så poolen var avstängd. Vi fick i alla fall sitta precis bredvid och njuta av omgivningen.


Jag har dessutom glömt allting som är bra att ha när det är varmt i Malmö:

  • Solglasögon
  • Solskyddsfaktor
  • Baddräkt

Starkt jobbat Martina. Nu ska jag läsa ut min Agatha Christiedeckare.

1 kommentar:

  1. Spännande. Undrar hur Malawi är som turistland. Skulle gärna arbeta för Röda Korset.
    MVH
    Viviane

    SvaraRadera