söndag 15 november 2009

Och så var det bara Martina kvar...


Och så avslutar vi med lilla mig. Och vad ska jag skriva om mig själv? Jag väljer att citera en kompis från USA - "She is so happy all the time. Is there something wrong with her?"

Det här är Martina. Håll tillgodo.

Namn: Martina Andrea Dara Anlér

Ålder: 28

Bor: Malmö och Stockholm

Blev engagerad i Ungdomsförbundet? 2003 som tjejgruppsledare i Uppsalaföreningen

Ansvarsområden i styrelsen: Förbundsordförande så ja, spindeln i nätet och med ett finger i varenda paj antar jag.

Vad är det bästa med Ungdomsförbundet? Att i vår organisation får alla unga människor utvecklas, ta plats och göra världen lite bättre inom just det område som de brinner för.

Vilken är den viktigaste frågan för Ungdomsförbundet inom de närmaste fem åren? Vad gäller sakfrågan har Ungdomsförbundet en enorm potential att profilera oss som den främsta ungdomsorganisationen som arbetar med och för unga flyktingar, en grupp som befinner sig i en särskilt utsatt position i Sverige idag, och som vi strävar efter ska bli aktiva hos oss. I övrigt behöver Ungdomsförbundet bli mer långsiktigt och strategiskt för att alla våra aktiva ska kunna fortsätta göra alla de grymma grejer de redan gör ännu bättre i framtiden!

Vilken levande person beundrar du mest? Min mamma och pappa. De har båda kunnat starta om efter att ha levt tillsammans under min uppväxt och jag är så glad över att de är lyckliga.

Vad är ditt personliga motto? Till alla butternissar – välj glädje! Till alla andra – med ett leende och lite vilja går allt.

Vilket ord eller uttryck använder du för ofta? Just nu så har jag några bubblare, bland annat ”ledord”, ”ingångsvärden” och ”delegation”. Ja, så roligt blir det när man är ordförande!

Vad ogillar du mest i världen? Den här frågan arbetar lite på olika nivåer. På ett ideologiskt plan så gillar jag inte när människor hindrar andra från att nå sin fulla potential och få utvecklas. På ett väldigt vardagligt plan var jag riktigt sur när min kabel-TV släcktes ner förra veckan.

Vad läser du på kvällarna? Jag hinner knappt öppna den Agatha Christie-deckare jag läser just nu innan jag somnar med lampan på…

Vilken är din favoritårstid? No doubt about it folks, sommar sommar sommar.

Vilken påhittad person gillar du mest? Hjälp, det var jag som valde ut frågorna att svara på men insåg först nu att de är svåra. I brist på fantasi säger jag Dilbert – jag skrattar alltid högt inför hans uppgivna syn på livet.

Vad spelas i dina hörlurar? Just nu är jag insnöad på en tjej som heter Lisa Lindal. Hennes nya skiva ska komma i höst!

Vad gör du när du inte lägger din tid på förbundsstyrelsen? Jag förstår inte frågan.

Om du skulle återuppstå som en sak, vilken sak skulle du helst återuppstå som? Kanske en fräck gitarr eller den nyaste Mac-datorn så jag inte behövde konkurrera om min pojkväns uppmärksamhet med hans två stora intressen... tihi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar