tisdag 10 november 2009

Kajsa - med skarpa argument och ett härligt driv tar hon styrelsen med storm


Näst ut i styrelsekavalkaden är Kajsa. Kajsa är till skillnad från Lisa-Linnéa ett nytt och grymt tillskott till gruppen detta år.

Det härligaste jag vet med Kajsa är att hon alltid laddar om med ytterligare ett bra argument när jag redan använt alla mina på att övertyga henne om att jag har rätt. Men det har jag inte.

Det här är Kajsa!

Namn: Kajsa Elisabet Olsson
Ålder: 27 år
Bor: i ett stort fint kollektiv i Göteborg
Blev aktiv i Ungdomsförbundet? Göteborgsföreningen 2004 (tror jag..). Min första verksamhet var Jourhavande kompis.
Ansvarsområden i styrelsen: internationell förståelse, LSU och ungdomspolitik, ekonomi
Vad är det bästa med Ungdomsförbundet? Att vi jobbar med många områden och att man till exempel kan känna sig delaktig i arbete mot diskriminering även när man själv fokuserar på hållbar utveckling. Att vi gör världen bättre på många plan, samtidigt, och att man inte behöver göra allt själv.
Vilken är den viktigaste frågan för Ungdomsförbundet inom de närmaste fem åren? Attityder hos unga, till den nära och den världsvida omvärlden.
Vilken levande person beundrar du mest? Just nu, när svenska kyrkan styr upp sig, kan vi dra till med KG Hammar. Nästa vecka kan det vara någon annan.
Vilken är din favoritmaträtt? Stekt strömming och potatismos. Blir dock sällan eftersom jag jobbar på att minska mitt fiskätande.
Vad är ditt personliga motto? Solidaritet och semikolon.
Vad ogillar du mest i världen? Att vi tycker att saker är acceptabla bara för att de sker på betryggande avstånd från oss.
Vad läser du på kvällarna? Arena, Filter, Tron är ingen privatsak och Kan du säga schibbolet?
Vilken är din favoritårstid? Höst med krispig luft.
Vilken påhittad person gillar du mest? Stella Björk i Johanna Nilssons bok Rebell med frusna fötter
Vad spelas i dina hörlurar? Ljud som stänger ute mina arbetskamraters prat, samt P1.
Vad gör du när du inte lägger din tid på förbundsstyrelsen? Arbetar som projektkoordinator på 90%. I min fantasi är jag förutom det ofta ute i naturen, äter långa helgfrukostar med tjocka tidningar, läser alla böcker på min lista, har mycket tid för mina vänner och min familj samt tränar ofta. I verkligheten tar jag en promenad då och då, läser en och annan god bok, går och tränar med kompisar och får leka med min brorsdotter ibland.
Om du skulle återuppstå som en sak, vilken sak skulle du helst återuppstå som? en cykel. en röd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar