torsdag 12 november 2009

Lotten - den effektivasta läraren i världen?


Idag har turen kommit till Lotten Nimar, min vapendragare från Uppsalatiderna. Lotten har peppat, inspirerat, motiverat och ifrågasatt mig sedan vi gick vår första utbildning tillsammans på Gripsholm. Hon är också den i styrelsen som ser till att vi tänker efter både en och två gånger innan vi lägger pengar på något.

Det finaste med Lotten är att hon är ärlig och står för det hon säger och tycker. Jag tycker så oerhört mycket om henne - och vi bor numera ett hus ifrån varandra i Stockholm! Lycka!


Det här är Lotten.

Namn: Lotten Maria Nimar

Ålder: 30 år

Bor: Stockholm

Blev aktiv i Ungdomsförbundet? 2001 i Uppsala

Ansvarsområden i styrelsen: vice ordförande, adjungerad i centralstyrelsen, ledamot i Röda Korsets folkhögskolas styrelse, kontaktperson för region öst

Vad är det bästa med RKUF? Att vi tillsammans arbetar på många olika sätt, men alla tror vi på förändring och förbättring.

Vilken är den viktigaste frågan för RKUF inom de närmaste fem åren? Att i större grad dra nytta av att vi har världens coolaste och mest kända logga och vi är en del av världens största hjälporganisation.

Vilken levande person beundrar du mest? Min kollega Elsa Vernier, som är ruskigt intelligent och har stark integritet. Dessutom är hon smart nog, till skillnad från mig, att tänka noga före hon talar.

Vad är ditt personliga motto? Lika bra att få det gjort.

Vilket ord eller uttryck använder du för ofta? ”Käre värld!”

Vad ogillar du mest i världen? Att jag inte kan gå på fler U2-konserter än vad jag gör.

Vilken är din favoritårstid? Senvår, eftersom naturen är vacker då och man upplever mer sol och hopp om framtiden.

Vilken påhittad person gillar du mest? Självklart Batman – enda superhjälten som inte är en riktig hjälte med magiska krafter utan en människa.

Vad spelas i dina hörlurar? Just nu bara Muse.

Vad gör du när du inte lägger din tid på förbundsstyrelsen? Arbetar som lärare eller masskonsumerar kultur, helst teater och rockkonserter

Om du skulle återuppstå som en sak, vilken sak skulle du helst återuppstå som? Något som alltid är i vatten, eftersom jag älskar att bada. Kanske sjögräs.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar